با حضور معاونت سیاسی امنیتی استانداری

دیواره سرعت سنگنوردی بندرعباس به بهره‌برداری رسید 



دیواره سرعت سنگنوردی و مجموعه آموزشی رفاهی کوهنوردی استان هرمزگان به بهره‌ برداری رسید.
 
به گزارش صبح ساحل،  آیین افتتاح و بهره برداری دیواره سرعت سنگنوردی بندرعباس  و مجموعه آموزشی رفاهی کوهنوردی استان به مساحت ۶۰۰ مترمربع با حضور رئوفی معاونت سیاسی امنیتی استانداری، محمد آشوری و احمد مرادی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، محمود رضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان ، عزیزالله کناری فرماندار بندرعباس، ذاکری معاون تولید پالایشگاه نفت بندرعباس،  هادی مفصل رئیس هیات کوهنوردی و جمعی از مسئولین شهرستانی، روسای هیات های ورزشی و ورزشکاران سنگ نوردی در مجموعه ورزشی ۷ تیر بندرعباس برگزارشد.
متولی ورزش و جوانان استان در آیین افتتاح و بهره برداری دیواره سرعت سنگنوردی بندرعباس اظهار داشت: طبق هماهنگی هایی که هیات کوهنوردی استان با فدراسیون انجام داد ما قطب استعدادیابی سنگنوردی نوردی کشور باشیم و بتوانیم ظرفیت استعدادیابی سنگنوردی را در سطح استان را  بالاتر ببریم.
محمود رضا امیاری با تقدیر از زحمات مفضل ریاست هیات کوهنوردی استان اظهار داشت : باتوجه به  استعداد های بسیار خوبی که در رشته سنگنوردی نوردی وجود دارد امیدواریم شاهد موفقیت های چشمگیری در این زمینه باشیم.
وی بیان داشت: دیواره سرعت سنگنوردی که در مجموعه ورزشی هفت تیر بندرعباس قرار دارد به ارتفاع ۱۵ متر و به عنوان یکی از دیواره های استاندارد جنوب ایران است و این دیواره براساس استانداردهای فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ساخته شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به این که  ما ورزشکارانی  در سطح ملی و جهانی در رشته سنگنوردی داریم که مقام های گوناگونی کسب نموده اند بیان کرد: امیدواریم بازهم در سطح ملی ، آسیایی و رقابت های جهانی ورزشکاران هرمزگانی مقام کسب نمایند و با کشف استعداد های خوب در این زمینه شاهد حضور قهرمانانی  در عرصه های مختلف ورزشی باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در این مراسم اظهارکرد: بنده در زمانی که به عنوان معاون استاندار انتخاب شدم اولین اداره کل که دراستان بازدید داشتم اداره کل ورزش وجوانان بود و اعلام کردیم در حد توان حامی و حمایت کننده ورزش وجوانان هستیم. 
علی رئوفی ادامه داد: این اداره کل همیشه و در همه زمینه ها فعالیت های نو و جدید و افتتاح مراکز خلاقانه و بدیع که نیاز استان ما هست را دارد.
وی یادآورشد: تحول خوبی در حوزه زیرساخت های  ورزش استان را شاهد هستیم ، هر چند برای رسیدن به شرایط ایده‌آل همچنان باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت همه جانبه مردم در برنامه های مختلف به ویژه در حوزه ورزش بیان کرد: مردم آماده حضور همه جانبه در برنامه های ورزشی هستند و باید نسبت به گستردگی برنامه ها به صورت هدفمند و کیفی اقدام شود. محمد آشوری نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهارداشت:  از حمایت های پالایشگاه نفت بندرعباس درکنار ورزش هرمزگان  که همواره در انجام مسئولیت های اجتماعی حامی خوبی برای ورزش استان و خدمات ارزنده این پالایشگاه از  نامور مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره پالایش نفت بندرعباس  تشکر و قدردانی می نمایم .
وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت در حوزه مسؤوليت اجتماعی حتی فراتر از تکاليف خود هم عمل کرده است و‌ در عرصه زیرساخت های ورزشی و تجهیزات اماکن ورزشی وحمایت از ورزشکاران که در مقاطع مختلف در عرصه های منطقه ای و ملی قراربود حضور پیدا کنند پشتیبانی لازم را داشتند که امروز شاهد یکی دیگر از حمایت های این شرکت در کنار ورزش هستیم .
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : در این مسیر از زحمات و تلاش های مدیرکل ورزش و جوانان و همکاران شان در اداره کل در بهره برداری این طرح ورزشی  تقدیر و تشکر می نمایم 
که با برنامه ریزی های صحیح زمینه شور و نشاط و شادابی جامعه ورزش استان را در رشته های مختلف فراهم نموده اند و امیدواریم شاهد سلامت، تندرستی، شادابی و جنب و جوش در ورزش استان باشیم.
وی یادآورشد:  عرصه ورزش و جوانان برای رشد و تعالی در استان مهیا شده و این افتخار نیز نصیب همه کسانی است که در این زمینه حمایت می‌کنند و عرصه ورزش مثل عرصه دوومیدانی امدادی است و آمد و رفت مسئولین در این عرصه تکمیل کننده حرکت های ماقبل می باشد. احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: حضور این ورزشکاران باعث افتخار استان هرمزگان است و درجوانی اتفاقات سخت و مشکل دار و ناهموار را می‌توان هموار کرد و به راحتی در ظرف دو ثانیه حرکتی اینچنین مانند صخره نوردی را انجام داد. و ی ادامه داد: ما در این سن و مسئولیتی که قرارداریم وظیفه داریم از جامعه ورزش وجوانان حمایت و پشتیبانی کنیم که محور این حمایت ها اداره کل ورزش وجوانان است که مسئولیتی بسیار خطیر و پرماجرا دارد.
مرادی بیان کرد: زمینه نقد و انتقادات همیشه باید فراهم شود و از طرفی هم زمینه حمایت و پشتیبانی و‌ تشویق هم در کنار این موضوع باید قرار گیرد و اگر این دو موضوع مهم را درکنار هم قرار دهیم نتیجه اش برای جامعه ورزش و جوانان موفقیت آمیز خواهد بود.
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا بهترین قاضی و داور خود مردم و جامعه ورزش استان می باشند. مرادی افزود: همین جا از یکایک مسئولین و دست اندرکاران علی الخصوص امیاری
مدیر کل ورزش وجوانان استان و همکاران شان ، هادی مفضل رئیس هیات کوهنوردی که از قدیم تا کنون دغدغه این هیات و ورزشکاران را داشتند تشکر دارم که در حوزه ورزش علیرغم محدودیت ها کارهای خوب و ماندگاری انجام داده اند.  وی در پایان سخنانش با اشاره به این که هزینه در ورزش و فرهنگ نوعی سرمایه گذاری است بیان داشت: از مجموعه شرکت نفت بندرعباس که همیشه پشتیبان و حامی ورزش هستند نیزدراین مسیر تشکر می کنم . 
لازم به توضیح است که این دیواره با هزینه  بیست میلیارد ریال از منابع استانی اداره کل ورزش و جوانان وحمایت پالایشگاه نفت بندرعباس به بهره برداری رسید . 
همچنین این دیواره قابلیت استفاده رشته های تمرینی سرعت و پرورش حوزه قهرمانی را دارد و در راستای افزایش سرانه ورزشی استان و توسعه رشته سنگنوردی به ظرفیت های آن اضافه گردیده است . 
دیواره سرعت سنگنوردی که در مجموعه ورزشی هفت تیر بندرعباس قرار دارد به ارتفاع ۱۵ متر و به عنوان یکی از دیواره های استاندارد  ایران است و این دیواره براساس استانداردهای فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ساخته شده است.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها